Alle cases
Case
header
Kilometervrij.nl

Opdrachtgever

Kilometervrij.nl

Expertise

Webdesign, UX Design, Vue3, Laravel, SEO, SEA

Vraag

Het ontwikkelen van een webshop voor het verhuren van voertuigen, gekoppeld aan het huidige planningssysteem.

Oplossing

Webshop gekoppeld met het planningssysteem, inclusief beschikbaarheid van voertuigen, de juiste prijzen en direct kunnen afrekenen of reserveren en betalen op locatie. Met een heldere salesfunnel gekoppeld aan Google Analytics is nu direct inzichtelijk geworden welke auto’s worden gehuurd, voor hoeveel dagen en in welke periodes. Door middel van diverse werkzaamheden op het gebied van SEO, de website een mooie organische groei laten doormaken. Door middel van een seizoen-gerelateerde SEA-campagne krijgt de naamsbekendheid van Kilometervrij een flinke boost.

Resultaat

  • Meer omzet uit webshop: +400%
  • In 3 stappen een auto gehuurd door simpele checkout
  • Wekelijkse update en meer inzicht in verhuurde voertuigen via website
  • Betere organische vindbaarheid wat leidt tot hogere verkoopcijfers
  • Succesvolle seizoen-gerelateerde SEA campagnematig ingezet
desktop
mobile
Kilometervrij.nl

Kilometervrij had een zeer verouderde website, die niet meer goed werkte. Na een kleine brainstormsessie met John van der Laan, kwamen we vrij snel tot de conclusie dat er meer uit de website gehaald kan worden. We zijn dus begonnen met de basis, waarin we een nieuw design hebben gemaakt op basis van de huidige huisstijl. Het uitgangspunt? Een webshop waarbij je vanaf elke pagina met 3 klikken een auto kan huren.

Ook hebben we een API-koppeling met Rentallin gerealiseerd, zodat we altijd up-to-date informatie van de werkvloer hebben, zoals prijzen en beschikbaarheid van de voertuigen. Gemaakte boekingen worden automatisch via de koppeling ingeschoten, waardoor de planningsafdeling vanuit hetzelfde systeem kan blijven werken. Het resultaat? Een gigantische omzetboost voor Kilometervrij met dezelfde interne processen. Een extra omzetkanaal zonder leercurve voor het personeel.

Om te zorgen dat de vernieuwde webshop te vinden is via Google, is er door onze marketingexperts een SEO-plan gemaakt. Op basis van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, worden diverse werkzaamheden op het gebied van SEO uitgevoerd. Hiermee zorgen we ervoor dat de webshop een mooie organische groei doormaakt. Het uiteindelijke doel? Zo hoog mogelijk komen in de organische ranking van Google! We monitoren statistieken dagelijks door middel van Google Analytics. Hierin zijn diverse salesfunnels gecreëerd. De salesfunnels geven ons onder andere een direct inzicht welke voertuigen worden gehuurd, voor hoeveel dagen en in welke periodes.

Naast SEO hebben we een seizoen-gerelateerde SEA-campagne draaien, waardoor we een goede boost geven aan de naamsbekendheid van Kilometervrij. De campagne is opgesplitst in diverse voertuigcategorieën. Zo bereiken we altijd de juiste doelgroep!

Zij wilden het bedrijf vooruit helpen, i.p.v. een offerte dupliceren.

"Door een ander project zijn wij in contact gekomen met STRIXI. De samenwerking hebben wij daar als positief ervaren. Toen wij onze website gingen vervangen, hebben wij bij een 3-tal partijen een offerte opgevraagd. Bij STRIXI kwamen wij gelijk in een warm bad terecht en werden de juiste vragen gesteld. Hieruit trokken wij de conclusie dat zij ons bedrijf vooruit wilden helpen, in plaats van het simpelweg dupliceren van een bestaande offerte. Sinds 1 juli draaien wij nu met de nieuwe webshop. Wij zien nog steeds mogelijkheden om de webshop beter vindbaar te maken. Daarin investeren wij vooral in het organische deel. Wij hebben er al het vertrouwen in dat wij in samenwerking met STRIXI tot een mooi resultaat gaan komen."

John van der Laan – 2022

Johan

Directeur

Sparren over hoe jij digitaal kunt groeien?

Neem contact op met Johan! Hij staat klaar om te brainstormen over de mogelijkheden.

Mailen:  
johan@strixi.nl
Meer cases
header
Konijnenvakantie.nl
Toen we voor het eerst in aanraking kwamen met Konijnenvakantie, kwamen we direct in een andere wereld terecht. De eigenaar, Romi, is hobbymatig op jonge leeftijd begonnen met het oppassen op konijnen. Deze hobby is ontploft, doordat steeds meer mensen haar wisten te vinden. Hierdoor is dit uitgegroeid tot een flinke business. In de zomerperiodes zit Konijnenvakantie tjokvol, waardoor de administratie eromheen een flinke klus werd. Betalingen moesten nog worden gecontroleerd en de bezetting en beschrijvingen van konijnen waren niet duidelijk. Romi wilde nog veel meer hokken toevoegen, dus werd het tijd voor een degelijk systeem. We zijn eerst begonnen...
dhg-case header
Dutch Horeca Group
Met een passie voor horeca en evenementen, transformeert Dutch Horeca Group bedrijfshallen in feestlocaties en weilanden in festivalterreinen, waarbij de gastervaring altijd centraal staat. Samen met de ontwikkelde webapplicatie hebben zij een basis gelegd voor de groei van hun bedrijf door grip te houden op alle processen. Personeelsplanning 2.0Wat natuurlijk ook interessant is, is hier een volledige andere aanpak. van het zelservice component bij het inplannen van het personeel. Door het zelfservicemodel is de organisatie flexibeler geworden en breng je personeel voor evenementen bij elkaar op basis van vraag en aanbod. Offerteproces:In de oude situatie kostte het samenstellen van offertes...