Alle cases
Case
header
Kilometervrij.nl

Opdrachtgever

Kilometervrij.nl

Expertise

Webdesign, UX Design, Vue3, Laravel, SEO, SEA

Vraag

Het ontwikkelen van een webshop voor het verhuren van voertuigen, gekoppeld aan het huidige planningssysteem.

Oplossing

Webshop gekoppeld met het planningssysteem, inclusief beschikbaarheid van voertuigen, de juiste prijzen en direct kunnen afrekenen of reserveren en betalen op locatie. Met een heldere salesfunnel gekoppeld aan Google Analytics is nu direct inzichtelijk geworden welke auto’s worden gehuurd, voor hoeveel dagen en in welke periodes. Door middel van diverse werkzaamheden op het gebied van SEO, de website een mooie organische groei laten doormaken. Door middel van een seizoen-gerelateerde SEA-campagne krijgt de naamsbekendheid van Kilometervrij een flinke boost.

Resultaat

  • Meer omzet uit webshop: +400%
  • In 3 stappen een auto gehuurd door simpele checkout
  • Wekelijkse update en meer inzicht in verhuurde voertuigen via website
  • Betere organische vindbaarheid wat leidt tot hogere verkoopcijfers
  • Succesvolle seizoen-gerelateerde SEA campagnematig ingezet
desktop
mobile
Kilometervrij.nl

Kilometervrij had een zeer verouderde website, die niet meer goed werkte. Na een kleine brainstormsessie met John van der Laan, kwamen we vrij snel tot de conclusie dat er meer uit de website gehaald kan worden. We zijn dus begonnen met de basis, waarin we een nieuw design hebben gemaakt op basis van de huidige huisstijl. Het uitgangspunt? Een webshop waarbij je vanaf elke pagina met 3 klikken een auto kan huren.

Ook hebben we een API-koppeling met Rentallin gerealiseerd, zodat we altijd up-to-date informatie van de werkvloer hebben, zoals prijzen en beschikbaarheid van de voertuigen. Gemaakte boekingen worden automatisch via de koppeling ingeschoten, waardoor de planningsafdeling vanuit hetzelfde systeem kan blijven werken. Het resultaat? Een gigantische omzetboost voor Kilometervrij met dezelfde interne processen. Een extra omzetkanaal zonder leercurve voor het personeel.

Om te zorgen dat de vernieuwde webshop te vinden is via Google, is er door onze marketingexperts een SEO-plan gemaakt. Op basis van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, worden diverse werkzaamheden op het gebied van SEO uitgevoerd. Hiermee zorgen we ervoor dat de webshop een mooie organische groei doormaakt. Het uiteindelijke doel? Zo hoog mogelijk komen in de organische ranking van Google! We monitoren statistieken dagelijks door middel van Google Analytics. Hierin zijn diverse salesfunnels gecreëerd. De salesfunnels geven ons onder andere een direct inzicht welke voertuigen worden gehuurd, voor hoeveel dagen en in welke periodes.

Naast SEO hebben we een seizoen-gerelateerde SEA-campagne draaien, waardoor we een goede boost geven aan de naamsbekendheid van Kilometervrij. De campagne is opgesplitst in diverse voertuigcategorieën. Zo bereiken we altijd de juiste doelgroep!

Zij wilden het bedrijf vooruit helpen, i.p.v. een offerte dupliceren.

"Door een ander project zijn wij in contact gekomen met STRIXI. De samenwerking hebben wij daar als positief ervaren. Toen wij onze website gingen vervangen, hebben wij bij een 3-tal partijen een offerte opgevraagd. Bij STRIXI kwamen wij gelijk in een warm bad terecht en werden de juiste vragen gesteld. Hieruit trokken wij de conclusie dat zij ons bedrijf vooruit wilden helpen, in plaats van het simpelweg dupliceren van een bestaande offerte. Sinds 1 juli draaien wij nu met de nieuwe webshop. Wij zien nog steeds mogelijkheden om de webshop beter vindbaar te maken. Daarin investeren wij vooral in het organische deel. Wij hebben er al het vertrouwen in dat wij in samenwerking met STRIXI tot een mooi resultaat gaan komen."

John van der Laan – 2022

Mike

Directeur

Sparren over hoe jij digitaal kunt groeien?

Neem contact op met Mike! Hij staat klaar om te brainstormen over de mogelijkheden.

Mailen:  
mike@strixi.nl
Meer cases
header
Dact.nl
DACT, Dutch Association of Corporate Treasurers, is dé beroepsvereniging voor (corporate) treasurers en treasury professionals in Nederland. Het telt circa 660 leden, werkzaam bij multinationals, grote en middelgrote ondernemingen maar ook bij de overheid en non-profitorganisaties. DACT bevordert als beroepsvereniging de professionele ontwikkeling van de leden, biedt een netwerk waarbinnen treasury professionals zich met elkaar verbonden voelen en faciliteert een platform voor de uitwisseling van informatie en verdieping van kennis. In samenwerking met CASE hebben wij de website compleet opnieuw opgebouwd. Daarnaast werkten wij al langer samen met dact.nl dus hadden wij een goed idee van hoe wij de backend...
header-pcr
PCR test Nederland
In de coronatijd is vliegen met een PCR-test verplicht. Hiervoor hebben wij een boekingsplatform ontwikkeld. Doordat wij het direct meertalig hebben opgezet, kon de website ingezet worden in verschillende landen zoals Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal en Duitsland. Reiscertificaten worden dan ook uitgegeven in 6 verschillende talen van Nederlands tot aan Arabisch! Dankzij het boekingsplatform hebben wij meer dan 100.000 mensen kunnen helpen met het maken van hun vliegreis. Vanuit het logo hebben wij de website van de grond af aan opgebouwd qua design. Je ziet dan ook de elementen van het logo terug in het geheel, wat de website...