Alle cases
Case
header
Kilometervrij.nl

Opdrachtgever

Kilometervrij.nl

Expertise

Webdesign, UX Design, Vue3, Laravel, SEO, SEA

Vraag

Het ontwikkelen van een webshop voor het verhuren van voertuigen, gekoppeld aan het huidige planningssysteem.

Oplossing

Webshop gekoppeld met het planningssysteem, inclusief beschikbaarheid van voertuigen, de juiste prijzen en direct kunnen afrekenen of reserveren en betalen op locatie. Met een heldere salesfunnel gekoppeld aan Google Analytics is nu direct inzichtelijk geworden welke auto’s worden gehuurd, voor hoeveel dagen en in welke periodes. Door middel van diverse werkzaamheden op het gebied van SEO, de website een mooie organische groei laten doormaken. Door middel van een seizoen-gerelateerde SEA-campagne krijgt de naamsbekendheid van Kilometervrij een flinke boost.

Resultaat

  • Meer omzet uit webshop: +400%
  • In 3 stappen een auto gehuurd door simpele checkout
  • Wekelijkse update en meer inzicht in verhuurde voertuigen via website
  • Betere organische vindbaarheid wat leidt tot hogere verkoopcijfers
  • Succesvolle seizoen-gerelateerde SEA campagnematig ingezet
desktop
mobile
Kilometervrij.nl

Kilometervrij had een zeer verouderde website, die niet meer goed werkte. Na een kleine brainstormsessie met John van der Laan, kwamen we vrij snel tot de conclusie dat er meer uit de website gehaald kan worden. We zijn dus begonnen met de basis, waarin we een nieuw design hebben gemaakt op basis van de huidige huisstijl. Het uitgangspunt? Een webshop waarbij je vanaf elke pagina met 3 klikken een auto kan huren.

Ook hebben we een API-koppeling met Rentallin gerealiseerd, zodat we altijd up-to-date informatie van de werkvloer hebben, zoals prijzen en beschikbaarheid van de voertuigen. Gemaakte boekingen worden automatisch via de koppeling ingeschoten, waardoor de planningsafdeling vanuit hetzelfde systeem kan blijven werken. Het resultaat? Een gigantische omzetboost voor Kilometervrij met dezelfde interne processen. Een extra omzetkanaal zonder leercurve voor het personeel.

Om te zorgen dat de vernieuwde webshop te vinden is via Google, is er door onze marketingexperts een SEO-plan gemaakt. Op basis van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek, worden diverse werkzaamheden op het gebied van SEO uitgevoerd. Hiermee zorgen we ervoor dat de webshop een mooie organische groei doormaakt. Het uiteindelijke doel? Zo hoog mogelijk komen in de organische ranking van Google! We monitoren statistieken dagelijks door middel van Google Analytics. Hierin zijn diverse salesfunnels gecreëerd. De salesfunnels geven ons onder andere een direct inzicht welke voertuigen worden gehuurd, voor hoeveel dagen en in welke periodes.

Naast SEO hebben we een seizoen-gerelateerde SEA-campagne draaien, waardoor we een goede boost geven aan de naamsbekendheid van Kilometervrij. De campagne is opgesplitst in diverse voertuigcategorieën. Zo bereiken we altijd de juiste doelgroep!

Zij wilden het bedrijf vooruit helpen, i.p.v. een offerte dupliceren.

"Door een ander project zijn wij in contact gekomen met STRIXI. De samenwerking hebben wij daar als positief ervaren. Toen wij onze website gingen vervangen, hebben wij bij een 3-tal partijen een offerte opgevraagd. Bij STRIXI kwamen wij gelijk in een warm bad terecht en werden de juiste vragen gesteld. Hieruit trokken wij de conclusie dat zij ons bedrijf vooruit wilden helpen, in plaats van het simpelweg dupliceren van een bestaande offerte. Sinds 1 juli draaien wij nu met de nieuwe webshop. Wij zien nog steeds mogelijkheden om de webshop beter vindbaar te maken. Daarin investeren wij vooral in het organische deel. Wij hebben er al het vertrouwen in dat wij in samenwerking met STRIXI tot een mooi resultaat gaan komen."

John van der Laan – 2022

Johan

Directeur

Sparren over hoe jij digitaal kunt groeien?

Neem contact op met Johan! Hij staat klaar om te brainstormen over de mogelijkheden.

Mailen:  
johan@strixi.nl
Meer cases
header
Dutch Horeca Group
The Dutch Horeca Group is ontstaan uit een samensmelting tussen Bekedam Food & Events en The Dutch Grill Store. Klinkt romantisch of niet? En dat is het ook! De passie voor het horecavak spat er namelijk vanaf. Voor elke partij, klein of groot, staan ze in vuur en vlam. Ze zijn echte vakidioten met liefde voor alles wat met horeca te maken heeft. Voor jou zetten zij alles op alles om het jou naar de zin te maken, zodat jij kunt genieten van jouw feest, van zakelijke events tot privé events. Zonder zorgen! Want ze nemen het jou allemaal uit...
cs_schets
CleanShopping
Voorafgaand aan deze opdracht werkten wij al een tijd samen en speelde het idee om CleanCarts en CleanShopping samen te voegen al in het hoofd van Jeffrey. Uiteindelijk werd de knoop doorgehakt en zijn we het project gestart.Als eerste stap hebben we een brandingstrategie ontwikkeld door middel van sessies met onze designers en CleanShopping. Hieruit hebben we een goed beeld gekregen van waar CleanShopping voor staat, wat het doet en hoe we de uitstraling graag willen hebben. Dit heeft geresulteerd in een mooie brandingstrategie en een stijlgids waarop altijd teruggevallen kan worden.Als vervolg op de nieuwe branding hebben we de...